21.03.2016, Autobusy CZ

Oficiálně od 4. dubna letošního roku začne síť žlutých autobusů využívat marketingovou značku RegioJet, pod kterou jsme doposud úspěšně rozvíjeli zejména aktivity v oblasti vlakové dopravy. Autobusová doprava patří k nejdůležitějším podnikatelským aktivitám skupiny STUDENT AGENCY. Naším cílem je další růst, a to jak v České republice, tak zejména na mezinárodních trzích.

Chceme se prezentovat jako jednotná vedoucí středoevropská síť autobusových a vlakových spojů s přepravními službami špičkové kvality a chceme toto dělat pod marketingovou značkou RegioJet, která nám zejména na zahraničních trzích bude v tomto silnou oporou. Vznikne tak přepravní síť RegioJet, která bude mít potenciál v následujících letech ročně přepravovat 15 - 20 milionů cestujících.

Dopravce bude postupně od dubna nasazovat do provozu dalších 45 nových autobusů Fun&Relax - nové autobusy Fun&Relax budou přitom vozy zcela nové generace a právě jejich uvedení do provozu bude již spojeno s novou marketingovou značkou sítě žlutých autobusů RegioJet. Také na stávajících autobusech bude v následujícím období postupně měněno logo STUDENT AGENCY na RegioJet, které v sobě nicméně STUDENT AGENCY obsahuje – jako znak příslušnost k této silné skupině – lídrovi v oblasti cestovních a přepravních služeb.

Co přesně znamená změna marketingové značky u autobusů ze STUDENT AGENCY na RegioJet:

  • RegioJet bude marketingová značka, pod kterou se bude směrem k zákazníkům prezentovat celá síť žlutých autobusových a vlakových spojů. Naším cílem je další dynamický rozvoj – zejména na zahraničních trzích mimo ČR a SR.
  •     Logo RegioJet bude jako marketingová značka nově umístěno na našich autobusech, na veškerých komunikačních a marketingových materiálech a všude tam, kde se žluté autobusy prezentují směrem ke svým zákazníkům.
  • Nebude se ale jednat o změnu názvu firmy ani dopravce, ale čistě jen o marketingově – komunikační značku, pod kterou se budeme prezentovat směrem k zákazníkům a na veřejnosti.

 

STUDENT AGENCY zůstává jako název firmy a jako silná značka pro další aktivity:

  • I poté, co začneme pro komunikaci našich autobusových spojů vůči zákazníkům používat také marketingovou značku RegioJet, nenastane žádná změna z hlediska obchodního názvu společnosti – provozovatele autobusové dopravy v ČR a na linkách v rámci ČR a z ČR do zahraničí. Ta bude i nadále z pohledu zákona, smluvních a licenčních dokumentů vystupovat pod svým stávajícím jménem STUDENT AGENCY k.s.
  • STUDENT AGENCY zůstává nadále také značkou pro naše další aktivity, jako jsou prodej letenek, studijních a pracovních pobytů, zájezdů, eurovíkendů a dalších cestovních služeb. Zůstává zachována také vlastní prodejní síť městských kanceláří pod značkou STUDENT AGENCY, která nabízí prodej kompletního portfolia našich produktů v České a Slovenské republice. Síť našich prodejních míst na autobusových nádražích, kde prodáváme výhradně jízdenky na naše spoje, ponese nově jednotné marketingové označení RegioJet.

 

Kromě nového marketingového označení chystají žluté autobusy v roce 2016 další expanzi. Více spojů pojede od 18. 4. do Vídně, spoje z Prahy do Vídně se zrychlí a většina z nich pojede nonstop, dopravce posílí také spoje do Budapešti, Bratislavy či Itálie. V Německu dojde k posílení vnitrostátní přepravy, stejně tak dopravce zatraktivní ceny na lince do Amsterodamu. Další plánované novinky oznámí autobusy RegioJet během prezentace změny marketingové značky.

V roce 2015 přepravily žluté autobusy o 12,4 procent více cestujích

  • Meziročně přepravily žluté autobusy v roce 2015 na pravidelných linkách o téměř 800 tisíc cestujících více než v roce 2014
  • 467 tisíc cestujících cestovalo na nových linkách, které dopravce otevřel v loňském roce na Slovensku
  • Ve vnitrostátní přepravě v České republice rostly žluté autobusy o 3%, v mezinárodní přepravě pak přepravily o 16,3%

 

Přibližně 7,25 miliónu cestujících přepravily žluté autobusy v roce 2015 na vnitrostátních a mezinárodních pravidelných linkách v České republice, na Slovensku a do zahraničí. Ve srovnání s předchozím rokem se jedná o vysoký nárůst cestujících o téměř 800 tisíc a tedy 12,4 %, když v roce 2014 využilo pravidelných žlutých autobusových spojů 6,4 miliónů cestujících.

Rostli jsme ve všech segmentech – na vnitrostátních i mezinárodních linkách – stejně tak se nám podařilo úspěšně oslovit úplně nové zákazníky na Slovensku,“ říká Ivana Kašická, ředitelka autobusové dopravy STUDENT AGENCY a RegioJet, a dodává: „Další růstový impuls očekáváme poté, co od 4. dubna společně s dodávkou první skupiny nových autobusů Irizar Fun&Relax začneme používat novou marketingovou značku RegioJet a společně s vlaky RegioJet nabídneme cestujícím jednotnou síť spojů po České a Slovenské republice stejně jako do mnoha evropských zemí.“

POČET PŘEPRAVENÝCH CESTUJÍCICH V AUTOBUSECH STUDENT AGENCY A //REGIOJET

2015

2014

růst

Vnitrostátní linky ČR 

5,55 mil

5,39 mil.

3%

Mezinárodní linky 

1,23 mil.

1,06 mil.

16,3%

Slovenské autobusové linky

467 tisíc

-

-

CELKEM

7,25 mil.

6,45 mil.

12,4 %

Největší meziroční nárůst počtu cestujících v loňském roce vykázaly ve vnitrostátní dopravě například linky Praha – Chomutov – Most (10% meziroční nárůst), Brno – Olomouc - Ostrava (24,5% meziroční nárůst) nebo Brno – České Budějovice (17,9% meziroční nárůst počtu cestujících). Stejně vysokou popularitu si zachovaly žluté autobusy například na klíčové vnitrostátní trase v České republice z Prahy do Brna a zpět, kde přepravily, stejně jako loni, téměř 1,1 miliónů cestujících. Vysoký, 5,7% meziroční nárůst vykázaly žluté autobusy také na lince Praha – Hradec Králové a zpět.

V mezinárodní přepravě pak nejrychleji  žluté autobusy rostly na linkách Praha – Berlín a zpět (44,8 %) a Praha – Vídeň a zpět (23,3 %). Na nových slovenských linkách cestovalo nejvíce nových cestujících na lince Banská Bystrica – Nitra – Bratislava – a to 457 tisíc. Další cestující cestovali na nové lince Bratislava – Vídeň a zpět, která je v provozu od poloviny listopadu 2015.