Češi, stejně jako ostatní Evropané, stále více kupují k Valentýnu jako dárek pobyty či zájezdy, které pak mohou společně strávit ve dvou se svým partnerem či partnerkou.
„Typickým zájezdem, který je kupován "k Valentýnu", je 2-3 denní pobyt v některém z wellness hotelů v České republice nebo na Slovensku nebo pak pobyt v některé z blízkých metropolí, jako je Vídeň, Budapešť, Berlín či Bratislava a v poslední době stále populárnější Krakov“, říká Eva Sedlmajerová, obchodní ředitelka portálu Dovolena.cz ze skupiny STUDENT AGENCY.
Průměrná valentýnská dovolená je pak v naprosté většině případů prodlouženým víkendem nebo 2 – 3 denním pobytem v hotelu s wellness službami nebo v městském hotelu spojená s návštěvou památek, galerií a místních restaurací a také s nakupováním.
„Češi tak k Valentýnu většinou kombinují více zážitků – cesta na hezké místo, něco hezkého tam zažijí a ještě to třeba spojí s nakoupením dalších dárků přímo na místě“, dodává Eva Sedlmajerová.
Registrujeme ale též nákup dovolené přímo jako dárku k Valentýnu, pak ale termín takové dovolené již odpovídá ne termínu svátku Valentýna, ale termínu plánované dovolené. Zde se pak většinou jedná o delší pobyty a „standardní dovolené“ například na pláži u moře, kdy zákazníci, podobně, jako je to v případě Vánoc, koupí dovolenou jako společný dárek pro sebe a svého partnera, využijí například výhodné ceny v rámci nabídky "First Minute" a na samotnou dovolenou pak odcestují až třeba na začátku léta.
Ceny dovolených a zájezdů kupovaných k Valentýnu se liší a záleží samozřejmě na úrovni služeb a délce pobytu. Třídenní pobyt v luxusním hotelu v Budapešti je samozřejmě dražší než třídenní pobyt v horském hotelu se saunou. Nicméně, pokud klienti kupují pobyt na termín Valentýna, pak se ceny pohybují od 1 - 5 tisíc korun na osobu, pokud je dovolená dárkem k Valentýnu, pak samozřejmě cena reflektuje vybraný zájezd do zvolené destinace dle období a služeb.
Letos vidíme, že se klienti opět v období Valentýna vracejí do Egypta, ne všichni tedy během tohoto svátku a jarních prázdnin míří na hory nebo do wellness hotelů, letos je v tomto období vyšší poptávka právě po pobytech v Egyptě. Zvýšený zájem zaznamenáváme také o pobyty na Kanárských ostrovech nebo ve Spojených Arabských Emirátech.
Valentýn je svátek, který spadá do období předprodejů letních dovolených, období jarních prázdnin, takže určitě zvyšuje tržby právě především v segmentu kratších wellness pobytů nebo pobytů ve městech, kde klasická sezóna tzv. eurovíkendů začíná později, tedy koncem března a v dubnu.
V rámci Holdingu STUDENT AGENCY také autobusová divize RegioJet nabízí v souvislosti s Valentýnem akci 1+1 jízdenka na autobus RegioJet zdarma. Toto platí do až 60 evropských měst a jedná se o akci, kdy v období února jsou v prodeji tyto jízdenky (jedna hrazená a jedna zdarma) pro cesty až 19. března.
„A právě často si zákazníci také sami pak sestaví balíček, kdy si přes nás zajistí ubytování - například v Paříži - a k tomu si v rámci valentýnské akce koupí zvýhodněnou jízdenku na autobus,“ doplňuje Eva Sedlmajerová, obchodní ředitelka Dovolena.cz.
Aleš ONDRŮJ
tiskový mluvčí
tel.: +420 603 523 053
e-mail: ales.ondruj@studentagency.cz