RegioJet připravil nový model odměňování strojvedoucích. Jejich základní platy se zvyšují v rozsahu 12 – 14 %; strojvedoucí mají také možnost si flexibilně zvolit délku pracovního týdne v rozsahu 40 nebo 36 hodin. Řada strojvedoucích navíc často využívá možnosti pracovat i v rámci běžných přesčasových hodin. U RegioJetu si tak strojvedoucí mohou – včetně příplatků - vydělat částku přesahující až 45 tisíc Kč čistého měsíčně.
Jaroslav Řehůřek, generální ředitel společnosti RegioJet k tomu poznamenává: „Zvýšení platů a možnost vybrat si flexibilně délku pracovní doby je výsledkem společných příprav vedení firmy a přímo zástupců strojvedoucích. Snažili jsme se společně podmínky nastavit tak, aby byly na trhu práce ve srovnání s dalšími dopravci pokud možno nejlepší. Věříme, že se nám také díky tomu podaří oslovit i řadu nových zájemců o profesi strojvedoucího u RegioJetu.“
Při nastavování nového systému směn a odměňování přitom kromě platu RegioJet zohledňuje i další aspekty – zejména při plánování turnusů směn strojvedoucích, kdy vlaky RegioJet řídí strojvedoucí, kteří mají bydliště po celé České republice a Slovensku a za nástupem na směnu musí dojíždět. Proto i na samotném procesu sestavování směnových turnusů se přímo podílejí sami strojvedoucí.
Aleš Lorenc, strojvedoucí a plánovač turnusů společnosti RegioJet k tomu dodává: „Snažíme se sestavovat směnové turnusy tak, aby co nejvíce zohledňovaly možnosti nástupů strojvedoucích na směny. Řada z našich kolegů dojíždí často i více než 100 kilometrů a naším cílem je poskytnout jim takový plán směn, který to bude zohledňovat. Chceme, aby se jim pracovat u RegioJetu vyplatilo i při delší dojížďce a současně strávili co nejméně volného času mimo domov.“
RegioJet se aktuálně chystá přijmout dalších 15-20 strojvedoucích, kteří budou jezdit také na nových spojích, které RegioJet začne vypravovat na trase Praha – Brno – Břeclav – Vídeň od změny jízdního řádu v prosinci letošního roku. Své spoje plánuje RegioJet posílit také na trase do Bratislavy a nově budou vlaky RegioJet zajíždět také do slezské metropole Opavy.
Kromě atraktivních platových podmínek a flexibility při plánování délky směn nabízí RegioJet strojvedoucím také možnost řídit nejmodernější lokomotivní techniku v České republice a na Slovensku. Kromě lokomotiv Siemens Vectron to budou nově také lokomotivy Bombardier TRAXX, jejichž provozovatelem se RegioJet stane jako první dopravce na dálkových vlacích osobní dopravy v České republice a na Slovensku.
Náborový příplatek pro nové strojvedoucí ve výši 50 tisíc Kč
Strojvedoucí, kteří se rozhodnou nově začít pracovat u společnosti RegioJet dostanou navíc nad rámec své mzdy jednorázový náborový příplatek ve výši 50 tisíc Kč. RegioJet také aktivně vychovává vlastní nové strojvedoucí, kterým plně hradí veškeré náklady spojené se získáním všech osvědčení potřebných pro výkon profese strojvedoucího. Kompletní proces zaškolení zcela nového strojvedoucího tzv. „z ulice“ přitom trvá přibližně 9 měsíců a náklady na něj dosahují částky více než 300 tisíc Kč. Toto RegioJet nováčkům zcela hradí s tím, že oni naopak deklarují závazek po určitou dobu u společnosti RegioJet.
RegioJet rekordně roste – meziročně se počet cestujících zvýšil o 26 %
Dálkovými vlaky RegioJet cestovalo v České republice za prvních šest měsíců letošního roku přibližně 2,2 miliónu cestujících. RegioJet tak pokračuje v masivním růstu z hlediska počtu přepravených cestujících, když za první pololetí přepravil o 26 % cestujících více než za stejné období předcházejícího roku. Celkově tak vlaky RegioJet cestovalo během prvního pololetí o téměř půl milionu cestujících více (470 tisíc) než za stejné období předchozího roku.
Celkem letos počítá RegioJet s rekordní přepravou více než 5 milionů cestujících v rámci České republiky v letošním roce a s meziročním nárůstem jejich počtu ve výši 25-30 %.
Hlavní podíl na růstu počtu cestujících ve vlacích RegioJet měly zejména nové spoje jezdící od prosince loňského roku na trase Praha – Brno – Břeclav – Bratislava. Za první pololetí roku 2017 cestovalo vlaky RegioJet mezi Prahou a Brnem více než 310 tisíc cestujících. RegioJet nasazuje nyní na své vlaky do Brna až 9 vozové soupravy a mezi Prahou a Brnem přepravuje aktuálně až 2300 cestujících denně. RegioJet zároveň předpokládá, že se jedná zejména o nové cestující, kteří nově dávají přednost vlaku místo osobnímu automobilu, protože kromě toho provozuje RegioJet na trase Praha – Brno v téměř nezměněném rozsahu autobusové spoje, které zde jezdí v půlhodinových intervalech a jejich popularita také neklesá.
Radim Jančura, majitel společnosti RegioJet k tomu dodává: „Potvrzuje se to, co platí i o dalších linkách – právě příchod konkurence a nových služeb dokáží nejlépe přitáhnout nové zákazníky a dát jim ten správný impuls, aby se rozhodli pro cestu vlakem. Kromě rozvoje turistického ruchu a úspor veřejných financí má tak příchod konkurence jednoznačně pozitivní dopad na růstu popularity ekologicky šetrného a společensky výhodnějšího železničního spojení.“
Aleš ONDRŮJ
tiskový mluvčí
ales.ondruj@studentagency.cz
+420 603 523 053