Druhý největší železniční dopravce v České republice pokračuje v růstu a ziskovém hospodaření také v prvním čtvrtletí letošního roku. První čtvrtletí přitom bývá u všech dopravců standardně nejslabším obdobím roku z hlediska počtu cestujících a dosahovaných výsledků. Přesto RegioJet podle předběžných výsledků vykázal v prvním čtvrtletí hrubý zisk ve výši 18 mil. Kč.
Meziročně to znamená nárůst o 87 milionů Kč. Provozního zisk bez vlivu leasingu na vlakovou techniku (Adjusted EBITDA) pak za první čtvrtletí roku 2019 podle předběžných výsledků dosáhl 87,5 milionů Kč.
RegioJet za první čtvrtletí také zaznamenal nárůst počtu přepravených cestujících, aniž by přitom od prosince otevřel nějakou novou linku. Za první tři měsíce roku 2019 cestovalo dálkovými vlaky RegioJet 1,4 milionu cestujících, což je o 12,6 % více než v předchozím roce. Jedná se o výsledky české společnosti RegioJet a.s., kam spadá provoz všech dálkových vlakových linek na komerční riziko na vnitrostátních trasách Praha – Ostravsko a mezinárodních Praha – Košice a Praha – Brno – Vídeň / Bratislava.
„Silný růst a velmi příznivé ekonomické výsledky jsou dány především zákaznickým úspěchem našich mezinárodních spojů na trase Praha – Brno – Vídeň / Bratislava. Jejich provoz byl v loňském roce teprve na začátku a během roku provozu se pro mnoho zákazníků na této trase stal RegioJet dopravcem první volby,“ říká Petr Kohoutek, finanční ředitel HOLDINGU STUDENT AGENCY.
Nárůst počtu cestujících se pozitivně promítá také do růstu tržeb. Ty v prvním čtvrtletí dosáhly více než 330 mil. Kč a jsou o 10 % vyšší než za stejné období loňského roku.
RegioJet se chystá na další expanzi – v prosinci letošního roku zahájí provoz na regionálních spojích v Ústeckém kraji stejně jako na dálkové rychlíkové lince R8 spojující Brno s Ostravou a Bohumínem. Kromě dosahování příznivých růstových ukazatelů činí RegioJet další kroky směřující k posilování jeho pozice na středoevropském dopravním trhu.
Petr Kohoutek, finanční ředitel HOLDINGU STUDENT AGENCY k tomu poznamenává: „Zaměřujeme se 100 % na dosahování růstového hospodaření společnosti, na zajištění dlouhodobého financování pro další silný rozvoj a očekávaných investic v řádech miliard Kč v nastávajícím období. RegioJet musí dbát na silnou finanční stabilitu, aby mohl v soutěžích konkurovat velkým evropským státním dopravcům, jako jsou například rakouské dráhy ÖBB.“