Před 15 lety vyjely poprvé na svou trasu z Brna do Prahy žluté autobusy STUDENT AGENCY. Prvním spojem tehdy cestovali dva cestující, řidič a stevardka Ivana Kašická – aktuálně ředitelka autobusové a vlakové dopravy RegioJet. Začalo budování sítě žlutých autobusových a vlakových spojů, které dohromady za 15 let fungování přepravily více než 100 milionů cestujících.
RegioJet je aktuálně největším ryze soukromým autobusovým a vlakovým dopravcem sídlícím ve střední Evropě a ročně přepravuje 16 milionů cestujících. Stal se další silnou a úspěšnou českou značkou – s centrálou v Brně, která má významnou pozici jak doma, tak na trzích v sousedních a dalších zemích.
RegioJet chystá v roce 2019 další novinky
Přímé vlakové spojení Bratislavy, Brna a Prahy s Českými Budějovicemi
RegioJet spojí v dubnu 2019 přímým vlakem České Budějovice s Brnem, Prahou, Bratislavou a dalšími městy a nabídne nejpohodlnější cestování na jih Čech. Na vlak by mělo navazovat přímé garantované napojení Českého Krumlova návazným autobusovým spojem. Nabídneme rozšíření kvalitního spojení nejen turistům ale i dalším cestujícím z České republiky či Slovenska.
Vyšší kapacita na spojích do Brna
Na naší klíčové vnitrostátní trase Praha – Brno jsme díky zavedení nových vlakových spojů loni přepravili celkem vice než 2,3 miliónu cestujících – to je nárůst o vice než 100 % a v letošním roce navýšíme kapacitu našich vlakových spojů na trase Brno – Praha a zpět o dalších 25 %.
Od prosince spojí vlaky RegioJet Brno s Ostravou a dalšími městy
RegioJet zvítězil v poptávkovém řízení na dotované rychlíkové spoje na lince R8 spojující Brno – Přerov – Ostravu a Bohumín. Stát zde od prosince 2019 během 8 let kontraktu s dopravcem RegioJet ušetří 219 milionů Kč. V poptávkovém řízení současně ministerstvo dopravy stanovilo přísná kvalitativní kritéria, která museli dopravci splnit. Stát tak na jedné straně ušetří miliardy korun a současně získá vyšší kvalitu přepravy pro cestující.
Kromě toho RegioJet zvažuje další rozšíření svých stávajících vlakových spojů z Brna na Slovensko a do Rakouska.
Radim Jančura: dokázali jsme zvítězit nad Flixbusem – autobusy jsou opět v zisku a chystáme další rozvoj
Radim Jančura k tomu poznamenává: „Jsem rád, že jsem svým zaměstnancům na vánočním večírku v Brně loni v prosinci jako hlavní vzkaz mohl říci, že se nám podařilo to, co zatím nikomu jinému v Evropě - a to porazit Flixbus. Stabilizovali jsme naši síť vnitrostátních autobusových spojů, uchránili jsme si naše zákazníky a vrátili autobusovou dopravu do zisku – a to i na vnitrostátních linkách. Porazit Flixbus znamená být schopen vedle něj udržitelně ekonomicky fungovat a začít opět růst nejen v Česku ale i v zahraničí. Rozšířili jsme kvalitu a nabídku našich služeb pro cestující, které se staly klíčovou oporou v konkurenčním boji. Zavedli jsme automatické kompenzace při zpoždění, zjednodušili jsme možnost stornování jízdenek – až 15 minut před odjezdem a zavedli jsme nejlepší technologii pro příjem internetu také v našich autobusových spojích. Jsme připraveni se opět dívat na možnosti dalšího růstu naší autobusové dopravy a jejího rozvoje – chystáme novinky v mezinárodní i vnitrostátní dopravě.
Chystáme další rozvoj mezinárodních autobusových spojů. Připravujeme další linky a projekty v Německu, Polsku, v Rakousku a díváme se i na další trhy. Budeme je představovat postupně v průběhu letošního roku.
Cestování je většinou nuda – zvláště, pokud jezdíte opakovaně a často po stejné trase. Proto všechny věci, jako jsou nápoje zdarma, možnost sledovat film na obrazovce před vámi nebo něco číst, poslouchat, hrát hry apod. – je pro většinu zákazníků zásadní aspekt při volbě dopravce. Platí to jak o autobusech, tak o vlacích. Důležité je také to, že se vůči zákazníkům chováme předvídatelně a férově – neúčtujeme mu nic za rezervaci místa, které má rád, umožňujeme mu jednoduše stornovat jízdenku až do 15 minut před odjezdem, a když máme zpoždění, vrátíme mu automaticky část nebo i všechny peníze, aniž by musel o cokoli žádat nebo vyplňovat nesmyslné formuláře.
Naše spoje jsou v očích zákazníka už 15 let pohoda a zábava během cesty spojená s jasnou srozumitelností a předvídatelnou vysokou kvalitou služeb“, dodává Radim Jančura, majitel společností RegioJet a STUDENT AGENCY.“