Půl roku před zahájením provozu se železniční dopravce RegioJet naplno připravuje na prosincové zahájení provozu na regionálních tratích U5, U7 a U13 (a na doplňkových výkonech na tratích U1, U16 a U3) v Ústeckém kraji. Úspěšně běží nábor zaměstnanců, připravují se zkušební jízdy a dopravce buduje zázemí pro svůj provoz v Ústeckém kraji.
Spoje RegioJet vyjedou na tratě v Ústeckém kraji na základě uzavřené smlouvy mezi krajem a společností RegioJet poprvé v neděli 15. 12. 2019. Nejprve budou vedeny motorovými soupravami řady 628 (původně provozovány německými drahami DB Regio); od roku 2021 pak nejmodernějšími elektrickými jednotkami PESA Elf.eu. Již od prosince se cestující mohou těšit například na bezplatný internet ve všech vlacích RegioJet v Ústeckém kraji.
60 nových pracovních míst; plat strojvedoucích u RegioJetu – až 51 tisíc bez přesčasů; u nově nastupujících strojvedoucích - 47 tisíc Kč
Celkem pro zajištění provozu vlaků v Ústeckém kraji vytvoří RegioJet až 60 nových pracovních míst. Provoz bude přitom soustředěn do dvou středisek na území kraje – do Ústí nad Labem a Mostu. V obou lokalitách RegioJet realizuje nábor strojvedoucích a dalšího personálu; v Ústí nad Labem na hlavním nádraží má RegioJet otevřenu náborovou kancelář, kde uchazeči mohou získat další informace o zaměstnání.
RegioJet bude v Ústeckém kraji zaměstnávat celkem 30 strojvedoucích. Ty nabírá jak z řad zkušených strojvedoucích, tak z řad nováčků, u kterých již intenzivně probíhá vzdělávání a zácvik. RegioJet obecně dbá na výchovu vlastních strojvedoucích – v letošním roce celkem plánuje vychovat až dvacítku nových strojvedoucích.
„Nově nastupujícím strojvedoucím v Ústeckém kraji nabízí RegioJet platové podmínky na úrovni až 47 tisíc Kč hrubého měsíčně bez přesčasových hodin. V rámci RegioJetu pak mají zkušení strojvedoucí, kteří u společnosti pracují déle, plat až 51 tisíc Kč hrubého – rovněž bez započtení přesčasů. Zároveň součástí nástupu je také jednorázový náborový příspěvek ve výši 50 tisíc Kč,“ říká Radim Noga, manažer společnosti RegioJet pro Ústecký kraj.
Aktuálně již má RegioJet obsazenu přibližně polovinu pozic strojvedoucích v Ústeckém kraji, další nábor intenzivně probíhá. Samotný nástup nových strojvedoucích je naplánován na 1. 9. 2019, kdy začnou probíhat také zácvikové jízdy a finální fáze příprav na zahájení provozu.
Kromě strojvedoucích nabírá RegioJet intenzivně v Ústeckém kraji zaměstnance i na další pozice. Jedná se zejména o přibližně 25 stevardů – průvodčích s nástupními místy Ústí nad Labem a Most, dispečery či mechaniky. Nábor běží také na pozice, jako jsou vedoucí provozu či zákaznického servisu. „I zde se nám nábor nových zaměstnanců daří úspěšně realizovat – je určitě vidět, že RegioJet je atraktivní zaměstnavatel a platové a další podmínky jsou pro uchazeče velmi dobré a zajímavé“, dodává Radim Noga.
Probíhá také rekonstrukce prostor pro zaměstnance. Ty nabídnou veškeré vybavení a také Wi-Fi zdarma
Kromě náborové informační kanceláře v Ústí nad Labem na hlavním nádraží má RegioJet již k dispozici budoucí provozní prostory v Mostě, kde vznikne zejména zázemí pro zaměstnance, jako jsou například šatny, odpočinková místnost, nocležna a další prostory. Ty jsou nezbytné pro zaměstnance v souvislosti s výkonem jejich práce.
U všech prostor bude pro zaměstnance standardně RegioJet zajišťovat také vybavení novým nábytkem a užitnými předměty s tím, že snaha firmy je o útulnost prostředí. Zaměstnanci budou mít v těchto prostorách současně také k dispozici připojení k Wi-Fi internetu zdarma a zajištění dalších služeb.
Aktuálně probíhá rekonstrukce a příprava těchto prostor a od 1. 9. pak začne příprava podobných prostor v Ústí nad Labem.
Vedle prostor pro zajištění provozu a pro zaměstnance bude mít RegioJet na nádraží v Postoloprtech vlastní prodejní místo. Na dalších místech v Ústeckém kraji pak cestující využijí k nákupu cestovních dokladů běžných prodejních míst, kde se prodávají jízdenky Integrovaného systému Doprava Ústeckého kraje, jehož tarif bude ve vlacích RegioJet platit. Cestující tak budou moci na jednu jízdenku využít jak vlaků RegioJet, tak dalších dopravních prostředků zahrnutých v systému Dopravy Ústeckého kraje – včetně autobusových spojů, vlaků ČD nebo MHD v jednotlivých městech.
Vlaky RegioJet budou na tratích v Ústeckém kraji jezdit poprvé v zeleném zbarvení se žlutými prvky – tak, aby odpovídaly korporátnímu zbarvení systému Dopravy Ústeckého kraje a také dopravce RegioJet.
RegioJet – ziskový železniční dopravce, největší ryze soukromý osobní železniční dopravce ve střední Evropě
Smlouva dopravce RegioJet s Ústeckým krajem je uzavřena na období 10 let provozu, nicméně cílem společnosti RegioJet je rozvoj aktivit a další působení v rámci Ústeckého kraje. RegioJet se zároveň velmi intenzivně rozvíjí i na dalších tratích v ČR na Slovensku či v Rakousku. V loňském roce podle konečných auditovaných výsledků vykázal zisk přibližně 102 milionů Kč a v letošním roce předpokládá další nárůst ziskového hospodaření. Aktuálně je RegioJet největším ryze soukromým osobním železničním dopravcem ve střední Evropě.