Oddělení jazykových pobytů STUDENT AGENCY převzalo ocenění od prestižního Study Travel Magazine – je agenturou měsíce dubna. Divizi studia v zahraničí STUDENT AGENCY se dlouhodobě daří. Navzdory nedávné globální krizi, celosvětovým hrozbám a měnícím se potřebám, zařídí jazykový pobyt ročně kolem 4 000 klientům. Zájem ale každoročně roste.
Nejpočetnější skupina lidí, která vyjíždí na jazykové pobyty se STUDENT AGENCY je mezi 18 a 45 lety, do té spadá více než polovina zákazníků. „V posledních letech přibývá pracujících lidí na vyšších pozicích, kteří si chtějí právě z pracovních důvodů zlepšit jazyk, případně je na jazykové pobyty vysílají sami zaměstnavatelé,“ vysvětluje obchodní ředitel oddělení jazykových a pracovních pobytů Peter Janičina. Asi třetina zákazníků mířících na jazykové pobyty jsou děti do 17 let, 10 % jsou pak lidé starší 45 let. Na jazykové pobyty jezdí i rodiče se svými dětmi, kdy májí oddělenou výuku a volný čas pak mohou trávit poznáváním země společně nebo se svými vrstevníky z jazykové školy.
Nejoblíbenější destinací pro jazykové vzdělávání je jednoznačně Velká Británie, kam míří více než dvě třetiny zákazníků STUDENT AGENCY, následuje ji Malta. V obou zemích se lidé učí anglicky. „Ani v případě, že vystoupí Velká Británie z Evropské unie, neočekáváme, že by zájem ze strany zákazníků opadl. Cestování by nemělo být o nic víc složitější. Očekává se, že po konci přechodného období, kdy budou pravidla platit beze změny, vznikne imigrační registrační systém podobný tomu, jaký teď známe například z Kanady nebo USA,“ upozorňuje na možné budoucí povinnosti Peter Janičina.
Zbylá asi pětina zákazníků vyráží na jazykové pobyty zaměřené na španělštinu, francouzštinu, němčinu či jiné méně obvyklé jazyky jako je ruština či čínština. „Tyto jazyky jsou v posledních letech velmi poptávané ze strany zaměstnavatelů, a i my sledujeme nárůst zájmu o jejich výuku. Snažíme se proto přizpůsobovat naši nabídku aktuální poptávce. Rusky se mohou zákazníci naučit třeba v Petrohradě, kde spolupracujeme s jazykovou školou zaměřující se na angličtinu a ruštinu,“ popisuje Peter Janičina. Španělštinu se klienti STUDENT AGENCY učí například i v jižní Americe, kde si pobyt ozvláštní třeba návštěvou amazonských pralesů.
Většina lidí si v dnešní době uvědomuje, že investice do jazykového vybavení jim usnadní osobní i profesní život. „Přidejte k tomu množství kontaktů, zážitků a zkušeností, které na studiu v zahraničí získáte a máte ideální kombinaci dovolené s přidanou hodnotou vzdělání,“ shrnuje manažerka prodeje jazykových pobytů Soňa Grobová. Oddělení studijních a pracovních pobytů je historicky nejstarší divizí společnosti STUDENT AGENCY, na jejím úspěchu Radim Jančura v minulosti vystavěl další části svého businessu.
Tři čtvrtiny zákazníků STUDENT AGENCY míří na jazykový pobyt v období od května do září, průměrně na dobu čtyř týdnů.
Se STUDENT AGENCY míří Češi na jazykové pobyty do 150 destinací
STUDENT AGENCY byla pro duben zvolena agenturou měsíce prestižním Study Travel Magazine. Uspěla v konkurenci stovek evropských agentur zajišťujících jazykové vzdělávání v zahraničí.
Vítěze ankety volí hlasováním jazykové instituce, do kterých zákazníci agentur míří. „Dlouhodobě klademe vysoký důraz na vztahy s partnery v zahraničí, domluvená obchodní politika je striktně dodržována a partneři si hodně cení, že férově dodržujeme domluvené ceny a podmínky, což bohužel není na našem trhu standardem," přibližuje nastavené standardy Peter Janičina. Ocenění předává redakce magazínu od roku 2004 a STUDENT AGENCY podařilo uspět vůbec poprvé.
Jazykové oddělení STUDENT AGENCY spolupracují s padesátkou vzdělávacích organizací a jazykových škol a celkem nabízí studium 10 jazyků ve 150 destinacích po celém světě. Zástupci společnosti se pravidelně účastní konferencí a navštěvují partnerské školy v zahraničí. „Každoročně zveme partnery na školení našich prodejců a specialistů. Partneři tím mají možnost setkat se s nimi osobně a motivovat naše kolegy. Kolegové z prodejního týmu zase mají informace od nejpovolanějších, což se pozitivně projeví na kvalitě jejich servisu klientům," popisuje Soňa Grobová proces seznamování prodejců s produkty. Prodejci, kteří se věnují zákazníkům přímo na pobočkách STUDENT AGENCY tak mají většinou osobní zkušenost s návštěvou našich partnerských vzdělávacích institucí, do zahraničí jezdí také jako delegáti pobytů případně sami absolvovali zahraniční jazykový kurz.
STUDENT AGENCY byla v minulosti několik krát nominována na výroční cenu Study Travel Magazine pro nejlepší agenturu střední a východní Evropy. Vyhlašování cen se každoročně organizuje v Londýně. „Je to pro nás velice příjemný úspěch, celý tým je nadšený, že jejich kvalitní práce je ceněna, a to nejenom našimi klienty, ale i obchodnými partnery,“ říká Soňa Grobová.