- Žlutými linkami STUDENT AGENCY v prvním čtvrtletí roku 2015 cestovalo přes 1,5 milionu klientů. V meziročním srovnání je to o pět procent více
- Počet cestujících vzrostl o 3 až 4 procenta i mezi Brnem a Prahou – a to navzdory probíhající rekonstrukci dálnice D1
- Skupina STUDENT AGENCY v prvním kvartálu přepravila ve svých autobusech a vlacích rekordních 2,1 milionu cestujících
Meziročně o pět procent více klientů přepravily v prvním kvartálu luxusní autobusy STUDENT AGENCY. „V absolutních číslech žluté linky využilo více než 1,5 milionu klientů. Ve vnitrostátní přepravě počet cestujících vzrostl o čtyři procenta, u mezinárodních linek to bylo dokonce o deset procent,“ říká ředitelka autobusové dopravy STUDENT AGENCY Ivana Kašická.
Už poněkolikáté letos mezinárodné přepravu podpořila i speciální valentýnská akce. Při nákupu jedné dálkové jízdenky cestoval v únoru, kdy zamilovaní slaví svátek svatého Valentýna, druhý ze dvojice zdarma. Nejčastější destinací, kam zamilované páry mířily, byla Vídeň, po ní následovaly Berlín a Drážďany. Ze vzdálenějších zemí klienti nejvíce volili Velkou Británii, Itálii nebo Švýcarsko.
Stále více klientů také využívá žluté linky při svých cestách na letiště. Meziročně v prvním čtvrtletí vzrostla obsazenost spojů, kterými je možné se dopravit na některé ze sedmi mezinárodních letišť v okolních zemích - konkrétně do Mnichova, Drážďan, Berlína, Frankfurtu, Norimberku, Vídně nebo do Prahy. Předpokládáme, že s blížícím se začátkem hlavní turistické sezóny obliba těchto spojů ještě vzroste.
Na německém trhu je – dva roky po zrušení monopolu železnice na dálkovou dopravu - autobusová přeprava na vzestupu. V Německu provozujeme linky samostatně i ve spolupráci s Deutsche Bahn. „Počet cestujících nám meziročně vzrostl až o 16 procent a je evidentní, že značná část těchto cestujících přešla do autobusů z vlaků. Německý trh vnímáme jako klíčový, neustále monitorujeme nové možnosti pro rozšíření našich spojů,“ dodává Ivana Kašická.
Mezinárodní skokan – linka do Bratislavy a Budapešti
Z dálkových linek se v prvním kvartálu roku 2015 nejvíce dařilo spoji Praha – Brno – Bratislava - Budapešť. „Meziročně se počet cestujících v prvním čtvrtletí zvýšil o 75 procent, Praha – Budapešť tak patří k našim nejdynamičtěji se rozvíjejícím linkám. Od března jsme proto tuto linku posílili o dva nové páry spojů,“ dodává Ivana Kašická.
Oproti roku 2014 se zvýšil také počet cestujících, kteří zamířili do Itálie. „Kvůli mimořádnému zájmu klientů od května rozšiřujeme počet spojů. Klienti tak s námi mohou jet do Itálie až čtyřikrát týdně,“ říká Ivana Kašická. K navýšení spojů došlo také u linky do Švýcarska, kam STUDENT AGENCY jezdí až šestkrát týdně. Tady počet přepravených klientů meziročně vzrostl o sedm procent.
Úspěšná je také jedna z nejmladších mezinárodních linek Praha – Jihlava – Znojmo – Vídeň, která funguje teprve od prosince 2014. Linka výrazně zrychlila dopravu z české do rakouské metropole a znamenala také přímé spojení do Vídně pro obyvatele Jihlavy a okolí.
Opravám navzdory
Ve vnitrostátní přepravě se letos (podobně jako v loňském roce) daří lince mezi Prahou a Brnem. V prvním kvartálu jsme zaznamenali meziroční nárůst počtu cestujících na této lince o 3 až 4 procenta procenta. „Máme radost z toho, že klienti nám nejen zachovávají přízeň, ale zároveň přicházejí noví. Je vidět, že si vzhledem k obnovení prací na D1 uvědomují, že autobus je pohodlná a spolehlivá varianta dopravy. Četnost našich autobusů na D1 a jejich online spojení s dispečinkem umožňují velmi pružně reagovat na vzniklé dopravní potíže. Díky tomu dochází v mnoha případech k výraznému snížení či úplné eliminaci zpoždění. V moderních autobusech ve stylu FUN & RELAX mohou cestující navíc nerušeně pracovat díky bezplatnému Wi-Fi připojení nebo jen relaxovat při sledování filmů a seriálů,“ vysvětluje Ivana Kašická.
Nejvýrazněji rostla v prvním kvartále stejně jako v roce 2014 linka Brno – České Budějovice. Na této trase došlo k meziročnímu navýšení počtu cestujících o 45 procent. Druhý nejvýraznější meziroční nárůst hlásí linka Praha – Louny/Most/Chomutov/Jirkov – a to o 17 procent oproti prvním třem měsícům roku 2014. Oblibu si získala také linka Brno – Olomouc, kterou jsme jako samostatnou linku spustili teprve v prosinci 2014. Průměrná obsazenost spoje přesahuje 60 procent.
„ Zima bývá pro autobusovou dopravu spíše klidnějším obdobím. Z toho, že jsme v prvním kvartále vzrostli o pět procent, proto máme velkou radost a usuzujeme, že v letošním roce přesáhneme růst deset procent. Do žlutých autobusů klienti míří za komfortem, kvalitními službami a také bezpečnou jízdou. Zároveň se snažíme vyjít vstříc jejich požadavkům na posilování stávajících linek nebo spouštění nových,“ prozrazuje Ivana Kašická.
Nové autobusy dorazí už v květnu
V několika vlnách budeme v letošním roce nasazovat na linky nejmodernější autobusy ve stylu FUN & RELAX. „V tuto chvíli už netrpělivě očekáváme dodávku hned pěti zbrusu nových autobusů, které okamžitě nasadíme na mezinárodní spoje tak, abychom byli schopní posílit spoje na letní sezónu,“ prozrazuje Ivana Kašická. V létě a na podzim pak plánujeme nákup dalších autobusů.
Růst skupiny a posilování jednotlivých linek pak znamená příležitost pro ty, kteří chtějí pracovat pro skupinu STUDENT AGENCY. V letošním roce plánujeme vytvořit desítky pracovních míst pro členy palubního personálu (stevardy a stevardky) a také pro řidiče a řidičky autobusů. Aktuální přehled volných pozic najdete: http://studentagency.jobs.cz/