14.02.2012, archiv
Nehledě na předpovědi dalšího pokračování ekonomické krize, Dovolena.cz, člen skupiny Student Agency, masivně roste a sezónu 2012 zahájila úspěšným prodejem First Minute zájezdů. Aktuální nárůst oproti loňskému roku činí 60 procent.
 

Stále větší množství klientů nespoléhá na last minute nabídku zájezdů, která byla v loňské sezóně omezená, ale kupují zájezdy first minute, kde mohou ušetřit nejvíce. Často využívají slevu až na dvě děti do 18 let zdarma, nebo volí slevy na zájezdy až 30% z ceny. Časově omezená nabídka za včasný nákup však skončí 29. 2. 2012 a cestovní kanceláře avizují zvýšení cen po tomto datu.

 

Rok 2011 byl pro Dovolena.cz rekordní, celkově zvýšila obrat na 821 mil. Kč, uzavřela přes 24 000 smluv a zprostředkovala dovolenou pro více jak 62 000 klientů. V letošním roce je růst jejího byznysu ještě rychlejší.

 

Podobně dynamicky rostl v lednu i prodej letenek prostřednictvím Student Agency. V České republice to bylo meziročně o 18 % přes Student Agency, na Slovensku dokonce o 67 %. Firemní klientela objednala přes dceřinou společnost Student Agency Orbix v lednu o 16,8 % letenek více. Celý trh letenek přitom rostl přibližně o 7 %.

 

"Za nárůstem zájezdů stojí i úspěšná marketingová kampaň, která probíhala i ve vlacích RegioJet. Stevardi a stevardky se podobně jako na podzim 2010 svlékli do plavek a lákali cestující k nákupu letní a exotické dovolené. Odezva na naši kampaň byla opět velmi pozitivní", říká Eva Sedlmajerová, obchodní ředitelka dovolena.cz.

 

K celkovému doladění nálady sloužila i nabídka míchaných drinků a exotického ovoce přímo na palubě vlaků, poskytování masáží a hlavně prodej zájezdů během jízdy specialistou na zájezdy, který nabízel cestujícím plný servis. Celá akce se setkala i s ohlasem německých médií – reportáž o kampani vysílaly i německé televize ARD a MDR.

 

Zákazníci mají zkušenost ze sezóny 2011, kdy bylo v nabídce výrazně méně zájezdů Last Minute než v předchozích letech a někteří klienti na dovolenou kvůli tomu dokonce neodcestovali. Současná nabídka First Minute zájezdů tak nabízí nejširší nabídku všech zájezdů a klienti mají stále z čeho vybírat. Některé cestovní kanceláře dokonce nabízí u vybraných zájezdů garanci proti last minute nabídce s ohledem na výši ceny. V případě, že je nabídka na last minute levnější vrátí klientovi dvojnásobek rozdílu ceny. Při nákupu letní dovolené first minute na portálu Dovolena.cz klient navíc obdrží na oblíbených letištích parkování zdarma nebo dopravu na zahraniční letiště linkovými autobusy Student Agency express tam i zpět zdarma. Pokud se klientům před odjezdem změní plány, mohou navíc využít pojištění proti stornování zájezdu.

 

Krize, ne-krize, nejoblíbenější je na First Minute Řecko, které je letos o 15 % levnější

 

Stále více klientů tráví svou dovolenou v Řecku. V jejich očích je tato země nenahraditelnou destinací. Zájezdy se v současné době velmi dobře prodávají a přispívá k tomu i fakt, že v meziročním srovnání jsou zhruba o 15% levnější. Řecko je čtvrtá nejoblíbenější destinace, kam ročně vyráží až 400 tis. Čechů. Mezi další nejprodávanější destinace dále patří Turecko, Španělsko, Tunisko a Egypt. Tam jsou zájezdy v současné době až o 20% levnější a zájem o něj nadále roste. Velký nárůst je také v prodeji zájezdů do Bulharska.

 

Mezi nejprodávanější exotické destinace patří Kuba, Dominikánská republika, Maledivy, Thajsko ale i Keňa nebo Jamajka, kde sezóna právě vrcholí.