22.01.2013, archiv
Pět milionů cestujících oproti 4,5 milionu v roce 2011 přepravily žluté autobusy Student Agency express na pravidelných vnitrostátních a mezinárodních linkách v roce 2012. V meziročním srovnání tak počet cestujících využívající služeb pravidelných linek Student Agency express rostl dohromady o více než devět procent (9%), podle vnitrostátního a mezinárodního rozdělení následovně:

                                  Vnitrostátní doprava   Mezinárodní doprava

  Rok 2011                    3,87 mil.                      0,7 mil.                                              

Rok 2012                     4,09 mil.                      0,91 mil.

 

Meziroční nárůst         8%                            11,65 %

 

„Rok 2012 byl pro autobusovou dopravu Student Agency rekordní. Posilovali jsme jak na standardních populární linkách, například Praha – Brno, tak naše autobusy začaly nově zajíždět do Sokolova a Chebu. Zároveň jsme v roce 2012 intenzivně spolupracovali s Deutsche Bahn na provozu linek do Mnichova a Norimberku,“ hodnotí Ivana Kašická, obchodní ředitelka Student Agency pro autobusovou dopravu.

Z linek, které byly provozovány po celou dobu v letech 2011 i 2012, vykázaly největší meziroční přírůstek cestujících linky: Brno – Ostrava (nárůst na čtyřnásobek), Praha – Český Krumlov (nárůst o 34%) a Praha – Karlovy Vary – Cheb (nárůst o 2,8%). Stejnou popularitu, jako v roce 2011, si zachovala linka Praha – Plzeň, kde autobusy Student Agency express využilo přibližně 0,78 mil. cestujících. Na lince Praha – Brno cestovalo v roce 2012 více než jeden milion cestujících, což je o 6,8 procenta více než v roce 2011. Nárůst o 17% byl zaznamenán i na lince z Prahy do Liberce a to díky nasazení autobusů s konceptem Fun and Relax. Úspěšná je i linka  Olomouc - Zlín, která navazuje na vlaky RegioJet. Vykázala více než osminásobný nárůst oproti roku 2011.

Spoje Student Agency jsou velmi populární zejména díky vysokému standardu služeb a vysoké cestovní rychlosti a výhodné ceně Standardem je servis na palubě v rozsahu káva a další teplé nápoje zdarma, denní tisk, promítání filmu, bezplatné připojení k wi-fi a servis palubního personálu. Moderní a velmi flexibilní je také rezervační a prodejní systém. Vedle toho, patří mezi hlavní motory zvyšující se popularity spojů Student Agency Express vysoké dodržování přesnosti spojů díky novým technologiím GPS a další rozvoj našich služeb. „ Stále se snažíme hledat další prostor pro smysluplné rozvíjení autobusové dopravy jak v rámci CR tak v zahraničí, aktivně s klienty komunikujeme a snažíme se jejich podněty a názory začleňovat do našich planu,“ podotýká Kašická.

Do roku 2013 vjíždíme s dalšími novými autobusy

Na přelomu roku Student Agency nakoupilo patnáct nových autobusů, většinu z nich s konceptem Fun and Relax. Vozy jsou postaveny na podvozkových šasi výrobců Volvo a Scania, karoserie a interiér pochází z dílen společnosti Irizar. Vybavení Fun and Relax přináší možnost individuální zábavy podle přání a požadavků zákazníka. Sedadlo každého autobusu je vybaveno individuální dotykovou obrazovkou a rozšiřuje tak nové možnosti zábavy během cestování. Samozřejmostí jsou elektrické zásuvky. Autokary s konceptem Fun and Relax jezdí na linkách z Prahy do Liberce, Brna, Vídně, Mnichova a Liberce.