Uniformy palubního personálu RegioJet dodává společnost Rutex, která je výrobcem výstrojových součástí i pro personál autobusových spojů Student Agency express. Také ten postupně oblékne uniformy v nových barvách – antracitové a růžovo-bílé. Uniformy sestávají z halenky, respektive košile z látky sytě růžové barvy s bílým proužkem, sukně nebo kalhot z látky džínového typu antracitové barvy s lemováním růžovou nití a saka rovněž antracitové barvy s růžovým lemováním. Na oblečení jsou látkové štítky s logem RegioJet.
Všichni členové palubního personálu mají stejný rozsah povinností týkající se obsluhy a odbavení zákazníka. V pětivozové soupravě vlaků IC RegioJet bude v rámci běžného provozu 7 členů palubního personálu. Pět z nich bude mít na starosti péči o cestující – po jednom v každém z 5 vozů; dva se budou starat o přípravu občerstvení, které si zákazníci objednají. Občerstvení bude cestujícím podáváno jak zdarma (dva druhy kávy, čaj, voda) nebo v rámci placeného občerstvení za nízké ceny odpovídající nákladovým sazbám. Zde se jedná celkem o přibližně 15 položek z jídelního menu – včetně například nabídky sushi, salátu Ceasar a dalších výběrových pokrmů.
Všichni členové palubního personálu procházejí několikatýdenním školením, zahrnujícím vedle školení souvisejících s provozem či zákaznickým servisem také například školení v komunikaci. Postupy palubního personálu se řídí interním MANUÁLEM PRÁCE PALUBNÍHO PERSONÁLU. Ten je závazný pro každého člena a přesně popisuje povinnosti, které palubní personál během jízdy vlaku má. Zákazník se o povinnostech a nabídce služeb palubního personálu dozví z PRŮVODCE ŽLUTÝM SERVISEM, který nalezne v blízkosti svého místa. Palubní personál současně dohlíží také na udržení čistoty toalet a dalších prostor vlaku během jízdy. Povinnosti palubního personálu RegioJet jsou zejména následující:
- Servis a informace zákazníkovi před a během cesty
- Obsluha s objednaným občerstvením, denním tiskem a dalšími službami
- Odbavení zákazníků – kontrola dokladů, prodej dokladů na palubě vlaku
- Dohled nad čistotou toalet a dalších prostor ve vlaku během cesty
- Palubní prodej občerstvení, zboží a služeb
Vlaky dopravce RegioJet vyjedou na trasu Havířov – Ostrava – Praha v měsíci září, a to v první fázi jako pětivozové soupravy s celkovou kapacitou cca 240 míst k sezení. Vozy RegioJet nabídnou pohodlný cestovní komfort. Počet míst sezení ve voze je 48; vozy budou mít také vybavení pro přípravu občerstvení, které bude cestujícím podáváno během jízdy. Samozřejmostí je klimatizace a připojení k 230V a wi-fi. Přestože u dopravce RegioJet budou vozy označeny jako vozy 2. třídy, přibližně 190 míst z celkové kapacity 240 odpovídá konfigurací a komfortem běžné první třídě nebo konfiguraci prémiové první třídy Business Class. RegioJet i tímto sleduje slogan, který má charakterizovat jeho služby – „O třídu lepší“. Přesný termín zahájení provozu vlaků RegioJet sdělí dopravce v následujících dnech.