30.03.2015, archiv
  • Skupina STUDENT AGENCY v roce 2014 výrazně navýšila tržby z prodeje letenek. Obrat meziročně vzrostl o 18 procent z 2,15 miliard korun na 2,56 miliard korun.
  • Největší počet letenek vystaví prodejci na centrále STUDENT AGENCY v Domě pánů z Lipé v Brně.
  • Nejvíce letenek se prodalo v březnu, nejsilnějším prodejním dnem roku 2014 bylo úterý 1. dubna. Na apríla prodejci vystavili neuvěřitelných 1 011 letenek.

O osmnáct procent meziročně vzrostl společnosti STUDENT AGENCY obrat z prodeje letenek. STUDENT AGENCY v roce 2014 prodala letenky od leteckých dopravců v hodnotě 2,56 miliard korun. Společnost tak potvrdila svoji pozici největšího prodejce letenek. „ V roce 2014 jsme vystavili rekordních 242 tisíc kusů letenek. Téměř polovinu – 110 tisíc kusů – klientům připravili prodejci v Brně. Není to ale dáno tím, že by Jihomoravané létali do zahraničí výrazně více než obyvatelé jiných krajů, ale tím, že na centrále společnosti se zpracovávají všechny online rezervace,“ vysvětlila obchodní ředitelka prodeje letenek STUDENT AGENCY Věra Janičinová.

Nárůst prodeje letenek téměř o dvacet procent je dokladem toho, že počet Čechů, kteří létají na dovolenou nebo na pracovní cesty, neustále roste. „Letenky jsou mnohem dostupnější než v minulosti. Díky akčním nabídkám je možné se dostat až do Severní Ameriky za necelých deset tisíc korun, s nízkonákladovými společnostmi stačí klientovi i pětistovka. To jsou ceny, které motivují k nákupu řadu lidí,“ popisuje jeden z významných důvodů, proč Češi více létají, Věra Janičinová.

Žebříčky oblíbenosti vede Paříž a Bangkok

Nejoblíbenější destinací Čechů v Evropě je dlouhodobě Paříž, za ní následují Barcelona, Amsterdam, Londýn a Řím. Největší zájem letenky do těchto míst mají Češi na jaře a na podzim, kdy je v metropolích ideální počasí na procházky po zdejších památkách i parcích a kavárnách. Poznávací pobyty v těchto městech mají obvykle charakter prodlouženého víkendu, trvají do pěti dnů.

Vzdálenějším destinacím v roce 2014 vévodil stejně jako v minulých letech Bangkok, odkud čeští turisté vyráželi na individuální pobyty po Thajsku. Do pětice nejoblíbenější letišť se vloni probojovaly také Kolombo na Srí Lance, New York (USA), Denpasar v Indonésii a Dubaj (Spojené arabské emiráty). „Češi vloni Asii poznávali ve velkém – hlavním důvodem byly a nadále jsou levné letenky do všech zmíněných měst. Výhodně vychází také ubytování a jídlo u místních podnikatelů - značná část cestovatelů si proto místo zájezdu koupila jen letenku a zemi projela a poznávala individuálně,“ popisuje Věra Janičinová a dodává: „Těmto exotickým destinacím vloni dokázal konkurovat pouze New York, kterému se přezdívá hlavní město světa a pro řadu Čechů je cestovatelským snem.“

Největší město na Srí Lance – Kolombo – se navíc zařadilo mezi skokany loňské sezóny. Meziročně zájem o letenky do tohoto města vzrostl o 200 procent. Větší meziroční procentuální nárůst jsme zaznamenali pouze u Tel Avivu, kam si letenku koupilo v porovnání s rokem 2013 o 412 % více Čechů.

Nákup roku? Havaj za 12 tisíc korun

K výraznému zájmu Čechů o leteckou dopravu přispěly i samy aerolinky akčními cenami letenek. Jaké nejvýhodnější letenky měli klienti portálu Letenky.cz možnost v loňském roce koupit? Mezi tři nejlepší akce roku 2014 se hned dvakrát dostaly letenky do USA. „Klienti, kteří pravidelně sledují web Letenky.cz, jistě zaznamenali akční letenky na Havaj za pouhých 12 tisíc korun. Běžně se přitom jejich cena při odletu z Prahy pohybuje mezi 25 až 30 tisíci korunami. Radost z návštěvy USA měli nepochybně i ti klienti, kteří si stihli koupit letenky na Floridu za devět tisíc korun,“ popisuje Věra Janičinová. Vloni se dalo za rekordní částku letět i do Londýna – a to za pouhých 490 korun.

Za byznysem létá o 10 procent v íce Čechů

Kromě toho, že Češi si ve větší míře užívají života a objevují krásy okolních i vzdálenějších zemí, meziročně výrazně vzrostl také podíl bussiness klientely – a to o deset procent. „Létat za prací nejen po Evropě, ale i do zámoří už není jen součástí práce českých supermodelek, ale stále častěji také bankéřů, obchodníků, lékařů nebo IT specialistů. Ti všichni létají na konference nebo na obchodní schůzky po celém světě i několikrát do měsíce,“ popisuje nárůst korporátní klientely Věra Janičinová. Zatímco v případě dovolené Češi v průměru odlétali do zahraničí na týden, pracovní cesty jim v průměru trvaly tři až čtyři dny.

STUDENT AGENCY – největší prodejce letenek v České republice

Skupina STUDENT AGENCY je největším prodejcem letenek v České republice. Dokazují to také dvě ocenění, která jsme získali za naše výsledky v roce 2014. V loňském roce se STUDENT AGENCY opět stala nejlepším obchodním partnerem aliance SkyTeam,která sdružuje dvacet významných světových aerolinek včetně Českých aerolinií. STUDENT AGENCY a sesterská společnost Orbix prodaly letenky členských dopravců SkyTeamu v hodnotě 680 milionů korun. Takového výsledku nedosáhl žádný jiný hráč v České republice. Vedle ocenění od SkyTeamu STUDENT AGENCY získala také prestižní TTG Travel Award v kategorii Nejlepší prodejce letenek roku 2014.

Ceny od profesionálů jsou důkazem toho, že STUDENT AGENCY poskytuje svým klientům nadstandardní služby a servis. Klientům zajišťujeme letenky od klasických i low-costových aerolinek – jedinečný online systém umožňuje okamžitě srovnávat nabídku aerolinek na jednom místě. Díky tomutosrovnávání cen dokážeme klientovi zařídit cestování za tu nejvýhodnější cenu. Během svého dlouholetého působení na trhu jsme si vybudovali úzké vazby s partnerskými leteckými společnostmi a díky tomu přicházíme s exkluzivními akcemi na letenky. Pro zákazníky dokážeme vedle letenky zajistit také ubytování, cestovní pojištění nebo pronájem auta.