Lokomotivy zakoupila společnost RegioJet ve velmi dobrém technickém stavu od italského dopravce Ferrovia Nord Milano, který s nimi provozoval osobní dopravu v oblasti Milána (vlaky jezdící pod obchodní značkou LeNord). Jedná se o lokomotivy vyrobené plzeňskou Škodovkou vycházející z československé typové řady 163.
Před realizací nezbytných zkoušek a schvalovacích procesů prošly lokomotivy následujícími úpravami:
„ Jednalo se zvláště o přesunutí stanoviště strojvedoucího zpět na pravou stranu, odstranění některých úprav ve strojovně lokomotivy a dosazení vlakového zabezpečovače a radiostanice, které odpovídají českým požadavkům.", říká Jan Paroubek, provozní ředitel RegioJet.
Větší a zásadnější změnou bylo zvýšení maximální rychlosti lokomotivy ze 120 km/h na 140 km/h. S tím souviselo i dosazení nových bezpečnostních čelních skel a použití nového elektronického rychloměru, který současně plní i funkci jakési "černé skříňky" lokomotivy. Poprvé bylo u tohoto typu lokomotiv také dosazeno zařízení zvyšující bezpečnost cestujících – ovládání centrálního zavírání dveří vlaku a přemostění záchranné brzdy, které zabrání nouzovému zastavení vlaku na nebezpečných místech, jako jsou např. tunely nebo vysoké mosty.
V těsném závěsu za první lokomotivou, která nese označení 162.119-2, projde schvalovacím
procesem druhá lokomotiva - 162.120-0. Do provozu by pak obě měly být nasazeny do konce března.
Průběžně jsou rozpracovány 3 - 4 lokomotivy; další pak budou následovat podle harmonogramu dodávek,
což odpovídá tempu přibližně 2 lokomotivy měsíčně.