Milí zákazníci a příznivci létání,
chci vás osobně pozdravit v těchto nelehkých dnech. Pro nás pro všechny je to nová situace, na kterou nejsme zcela připraveni. Opatření jednotlivých zemí kvůli šíření onemocnění COVID-19jsou rychlá a přísná, ale potřebná.
Věřím, že i v tuto chvíli vy, naši zákazníci, budete mít strpení a že společně tuto nelehkou situaci překonáme. Jsou vás tisíce, kterým šíření koronaviru ve světě znemožnilo vycestovat. Já osobně i celý tým STUDENT AGENCY se vám snažíme co nejrychleji zprostředkovat informace a postarat se o váš komfort i bezpečí. Ať už jste se na cestu chystali nebo se vracíte domů.
Děláme maximum a přednostně se věnujeme těm z vás, kteří se mají či měli vypravit na cestu za pár hodin nebo v nejbližších 3 dnech. Je pravděpodobné, že informace ohledně rušení letů se budou v následujících dnech vyvíjet a měnit, proto doporučuji vyčkat s řešením změny nebo storna letenky s datem odletu za týden a více.
Jaké jsou tedy aktuální možnosti? Obecně platí, že:
- Zrušený let: Je možná zdarma změna na jiný let nebo na neurčito (vystavení voucheru) nebo vrácení peněz (dle podmínek dopravce).
- Let bude operován: Většina dopravců umožňuje bezplatnou změnu letenky na jiný termín. Pokud se cestující rozhodne cestu zrušit, je možné v souladu s platnými storno podmínkami. Situace se dynamicky mění, lety i letové plány jsou upravovány postupně, aktuálnost letového řádu můžete ověřit na webových stránkách dopravce.
- Zákaz vycestovat z důvodu nařízení české vlády: Změny a storna je nutné řešit individuálně. Doporučujeme cestujícím s blížícím se datem pokusit se kontaktovat přímo dopravce, který jako jediný může udělit výjimku oproti platným podmínkám.
- Pro cestující, kteří se vrací do Vídně a na další letiště v zahraničí, kam byla zrušena veřejná mezinárodní přeprava: Lze vyžádat u dopravce výjimku pro přesměrování letu do Prahy. současně také na stránkách Ministerstva zahraničních věcí ČR www.mzv.cz i na našich facebookových stránkách naleznete informace o organizování hromadných autobusových svozů.
Abychom mohli včas zajistit storna a přerezervace pro všechny naše klienty, prosíme o dodržení následujícího postupu:
- ověřte si aktuálnost vašeho letu na www.checkmytrip.com nebo https://viewtrip.com/ nebo webu dopravce (např. u low cost dopravců),
- pokud byl váš let zrušen, napište nám email na letenky@studentagency.cz, do předmětu uveďte kód rezervace a datum odletu,
- pokud je váš let stále aktivní, vyčkejte a průběžně ověřujte jeho stav,
- pokud dojde později ke zrušení letu, kontaktujte nás dle bodu 2,
- pokud let nebude zrušen a bude možné letět, není nutné nás kontaktovat,
- pokud let nebude zrušen a nebudete jej chtít využít, kontaktujte nás cca 14 dní před plánovaným odletem ohledně storna nebo náhradního řešení na email letenky@studentagency.cz
Prodeji letenek se věnuji dvacet let a zažila jsem v tomto oboru otřesy, jakými bylo třeba 11. září 2001, nastalá situace je ale bezprecedentní a nikdo z nás k ní nemá žádný návod ani krizový plán. Ještě jednou proto žádám všechny o zachování klidu a trpělivosti při řešení.
Věřím, že opatření vlády pomohou ke stabilizaci situace a díky tomu se v brzké budoucnosti opět společně vydáme za zážitky.
Věra Janičinová,
Obchodní ředitelka Letenek STUDENT AGENCY